Stichting Friends4Straydogs
Home » Waarom een Rescue-hond? » Procedure plaatsing Rescue-hond

PROCEDURE plaatsing Rescue-hond

U heeft interesse in 1 van de honden die wij bemiddelen.
Hoe gaat deze procedure in zijn werk?

Impulsieve plaatsing willen wij voorkomen, match hond met adoptant is altijd prioriteit.

1. Wij sturen u een intake-vragenformulier toe via de email. Deze vult u volledig in,
    onderbouwen van uw antwoorden stellen wij zeer op prijs.
    Wij ontvangen graag uw volledig ingevulde intake retour via de mail als word of pdf bestand.

2. Uw intake wordt binnen ons team besproken, evt. stellen wij aanvullende vragen.

3. Mochten wij uw intake positief beoordelen, dan nemen wij telefonisch contact op met u.
    Dit om de intake verder met u door te spreken.

4. Na een positief telefoongesprek, volgt het huisbezoek door 1 van onze vrijwilligers.
    Wij merken dat ondanks al onze informatie, de tijd en begeleiding van een hond in huis,
    toch heel vaak wordt onderschat. Onze huisbezoeker bespreekt dit nogmaals met u.

5. Wij verwachten van onze kandidaten, een goede voorbereiding, voldoende tijd en inzicht.
    U wordt immers het nieuwe baasje van de rescue-hond en bent dus verantwoordelijk voor de hond en diens begeleiding.

6. Na een positief beoordeeld huisbezoek volgt de reservering van de hond.
    Wij dienen de kosten voor de hond al voor de reis naar NL te voldoen aan de transporteur en dierenarts.
    Daarom vragen wij de kandidaat, een reservering-bijdrage te betalen van 120 euro.

7. De reservering-bijdrage is bedoeld om zo te voorkomen dat op het allerlaatste moment een hond als nog wordt geannuleerd en de stichting voor voor de kosten opdraait.
    Uiteraard wordt de betaalde reserveringsbijdrage in mindering gebracht op de "onkosten-bijdrage" van uw hond.
    De reservering-bijdrage dient binnen 5 werkdagen aan ons voldaan te zijn.
    Pas na ontvangst van de "reservering-bijdrage", boeken wij de reis.
    Zo niet, reserveren wij niet de hond van uw keuze.

b. Indien de hond binnen 14 dagen kan reizen ontvangt u van ons het verzoek de volledige  "onkosten-bijdrage",  uiterlijk 10  dagen voor de reis, aan ons te voldoen.

8. Zodra de transportdatum officieel is vastgesteld en de reis voor uw hond is gereserveerd, sturen wij u  de "Bemiddelings-overeenkomst" toe, samen met het verzoek tot betaling van het restant van de "onkosten-bijdrage" voor uw hond.

9. Wij vragen u het chipnummer van uw  hond te registreren op uw naam, dit is verplicht in Nederland.
    De kosten hiervoor zijn rond de 5-7 euro afhankelijk van de databank en voor uw rekening.
    Wij adviseren uw hond te registreren via www.ndg.nl
    De benodigde gegevens hiervoor ontvangt u via de email

10. U dient de "Plaatsings-overeenkomst" 2x uit te printen en de open vragen te beantwoorden.
    1 exemplaar is voor uw eigen administratie, 1 exemplaar overhandigt u aan onze vrijwilligster op het "meeting-point" tijdens de aankomst van de hond.
    Wij sturen u uitleg per email toe mbt de aankomst van uw hond, meeting-point, info en belangrijke tips.

11. Tijdens de overdracht van de hond ontvangt u het paspoort alsmede het officiële trace-document.

12. Dit document is uw bewijs  dat uw hond officieel is ingevoerd volgens de Europese regelgeving.

13. Alle  bemiddelingshonden voldoen aan de Europese richtlijnen voor transport, vaccinaties en gezondheid.
    Wij werken alleen met erkende gecertificeerde en ervaren transporteurs.
    Alle onze bemiddelingshonden zijn onderzocht door goede gediplomeerde dierenartsen

14. Het restant van de onkostenbijdrage  dient uiterlijk 10 werkdagen voor aankomst van uw hond te zijn voldaan op onze bankrekening. Hier komen geen extra kosten meer bovenop.

De "onkosten-bijdrage" voor de hond, is uw bijdrage om de hond volgens de officiële richtlijnen te vervoeren, daarnaast de kosten voor de verzorging van uw hond in het geboorteland.
Deze is zeker niet in voor alle honden daadwerkelijk kostendekkend en is geen koopsom!

Alle honden zijn ge-chipt en hebben een officieel Europees paspoortje.
Alle honden worden regelmatig door onze contacten naar een goede dierenarts gebracht voor gezondheid-check.

De honden zijn op tijd ontwormt en anti-parasiet pipet toegediend.
De volwassen dieren zijn tevens gesteriliseerd of gecastreerd.

De "onkosten-bijdrage", is incl. de verplichte vaccinaties,  ontwormen, antiparasiet-behandeling, chip en Europees paspoortje, medische controle, voer, de opvang/pension-kosten in Roemenië en de reis naar Nederland.

Tevens worden onze bemiddelingshonden opgevangen door gastouders of ondergebracht in een goed pension.
Deze ontvangen hiervoor een vergoeding, voor goede kwaliteit brokken en onderhoud (denk aan extra schoonmaken, rijden naar de dierenarts enz.) Wij werken alleen met gecertificeerde  dieren-transportfirma's,
die professioneel, met inzicht de honden vervoeren naar NL.

Onkostenbijdrage* pup 340,00 euro
Onkostenbijdrage* hond gecastreerd t/m 4 jaar 340,00 euro
Onkostenbijdrage* oudere honden vanaf 5 t/m 7 jaar 265,00 euro (Gecastreerd)
Onkostenbijdrage* honden op leeftijd, vanaf 8 jaar 195 euro (Gecastreerd)
Onkostenbijdrage* honden op leeftijd, vanaf 10 jaar in overleg

Bij interesse vragen wij u om het intake-vragenformulier in te vullen en deze volledig ingevuld als Word of Pdf bestand naar ons terug te sturen.

Graag de volledig ingevulde intake-vragenformulier naar dit e-mailadres toesturen: futuredogs-nl@outlook.com
U kunt onze intake-vragenformulier hier downloaden: Formulieren

Stichting  Friends4Straydogs stelt alles in werking om de bemiddeling van de  hond van uw keuze, op de een correcte en prettige manier te organiseren.

Wij bemiddelen honden van particulieren, niet vanuit commerciële asielen, gered van een wisse dood en geselecteerd op karakter.

Match is altijd prioriteit voor bemiddeling en plaatsing.

Na de bemiddeling en plaatsing van de hond, houden wij via de email of zo nodig telefonisch contact.

Deze vraag is u gesteld tijdens het invullen van de intake, zo kunt u altijd bij ons terecht voor vragen en of advies.
Wij zijn zeer betrokken bij alle rescue honden die wij bemiddelen immers er gaat vanaf moment van de rescue en voor voor de uiteindelijke plaatsing een langdurig traject vooraf.
Daarom vragen wij u ook om ons updates en foto's te sturen hoe het met u trouwe viervoeter gaat.

Dit is van onze kant uit pure interesse en positieve belangstelling ook voor de mensen in Roemenië die u hond met hart en ziel gered en verzorgd hebben. Als wij merken dat er behoefte is voor aansturing, advies of een stukje begeleiding, neemt onze na-zorg medewerkster contact op met u. Zij adviseert u graag.

Mocht u nog vragen hebben nav onze procedure voor plaatsing van een rescue-hond, dan kan u ons een mail sturen op futuredogs-nl@outlook.com