Stichting Friends4Straydogs
Home » Honden ter ADOPTIE » Teefjes » SISSI ( Grote Middelmaat )

SISSI (Middelmaat/Groot)

Sissi, en haar broers Costello en Trill en zijn  zijn gered door ons contactpersoon in Roemenie, uit de kou in November waren zij achtergelaten in een verlaten woning.. Daar was een moeder met haar pups, een mama hond die nauwelijks eten voor haar zelf kon vinden.

Zij is meteen naar de dierenarts gegaan voor alle nodige zorg. Irina heeft alle 3 met de fles gevoerd! Costello, Trill & Sissi zijn helemaal gezond en op dit moment 6 maanden jong. Het zijn sociale leuke pubers die een baasje nodig hebben om verder op te groeien, te leren, en vooral veel liefde en knuffels te ontvangen en uiteraard te geven

• BESCHRIJVING SISSI VAN DE OPVANG WAAR SISSI IN ROEMENIE VERBLIJFT*

Dit schrijft de verzorgster van Sissi over haar

Sissi is erg lief, met haar prachtige amber kleurige ogen , het is een echte puber meid, maar je kan niet boos op haar worden ze heeft een eigen karakter en een eigen willetje. Maar ontzettend lief

Als Sissi van de bank moet doet net of ze je niet hoort en verbergt haar hoofd achter een kussen, in de hoop dat je haar niet meer opmerkt. Als je haar zachtjes van de bank duwt, laat ze zich duwen, stapt van de bank af, en loopt met een zucht weg, maar zwaait dan vrolijk met haar staart naar je.

ik heb katten en ze weet dat ze niet van de katten hun voer mag eten, maar tja dat probeert ze natuurlijk wel dan roep ik sissy nee". Ze kwispelt met haar staart, neemt niet eens de moeite om zich naar je om te draaien en blijft lekker eten. Ze eet gewoon wat sneller, omdat ze je echt wel heeft gehoord en weet dat het niet mag.

Wanneer je dichterbij komt, lacht ze en kwispelt met haar staart.
Ze is actief, maar niet overdreven. Ze kan het goed vinden met katten en honden, onder één voorwaarde - om haar tijd te geven om ze te leren kennen. Sissi leeft nu in een roedel met honden en katten, in het begin moet ze even wennen aan een nieuwe hond op haar eigen terrein

Diegene die haar wil, moet haar tijd geven en accepteren dat ze in het begin misschien terughoudend is naar nieuwe dingen maar dit is gewoon een onderdeel van acclimatiseren.

Wanneer ik een nieuwe opvanghond binnenbreng, blaft ze eerst uit volle borst, probeert ze zelfs dichterbij te komen en een beetje te happen, alleen om te laten zien dat het haar tuin is (ik denk niet dat ze hetzelfde zou doen op een neutraal terrein) ) maar na een korte tijd (een uurtje) is alles goed en accepteert ze de hond en de volgende dag spelen ze gezellig in tuin.

Ze zou geschikt zijn voor een leuk stel of voor een alleenstaand persoon die geduld en tijd voor haar heeft. Zodra Sissi gewend is dan zou het voor haar leuk zijn om te onderzoeken welke trainingen/activiteiten Sissi leuk vind. Door tijdgebrek bij de opvang is hier geen tijd voor.

Als uw de gehoorzaamheid van een Duitse herder zoekt, is Sissi geen goede match. Maar vind uw het juist leuk dat Sissi een eigen karakter/willetje heeft, dan is Sissi uw hond.

Sissi is echt een aanwinst voor ieder die een maatje voor het leven zoekt.

Zodra de juiste match is gevonden mag zij afreizen naar haar nieuwe familie in Nederland. In haar geboorteland Roemenie, heeft Sissi geen schijn van kans op een veilig en liefdevol leven.

Naam SISSI
Geslacht: vrouwtje
Leeftijd: Geboren rond half november 2017
Geslacht: meisje
Type: Kruising Herder, lief en vriendelijk
Formaat: Verwacht flinke middelmaat
Energieniveau: gemiddeld
Kan met kinderen: Ja, ons beleid >12 obv ouders.
Kan met honden: Ja,
Kan met katten: Ja in het begin begeleiden
Paspoortje en Chipregistratie: Ja

Wij plaatsen honden die wij bemiddelen niet zomaar en vragen u onze INTAKE-VRAGENFORMULIER volledig ingevuld naar ons te mailen.

Een hond wordt te vaak onderschat en te impulsief aangeschaft, dat willen wij voorkomen.
Honden vragen veel tijd en aandacht.

Wij gaan er van uit dat geïnteresseerden begrijpen en zich hebben verdiept in wat een hond daadwerkelijk nodig heeft. Match tussen hond en adoptant is altijd prioriteit!

Na een positief beoordeelde intake reist SISSI naar Nederland.

Daarom vragen wij u een intake-vragenlijst in te vullen. Een hond vraagt immers tijd en begeleiding.

De onkosten-bijdrage is een bijdrage voor de gemaakte kosten, dit is incl. de verplichte entingen, paspoort, chip, medische checks, ontwormen, anti-parasiet behandeling, opvang/pension/voer & transport naar NL.

De onkosten-bijdrage voor SISSI is: 340,00 euro.

Voor onze plaatsingsprocedure zie hier. Wij werken volledig Non-profit en volgens de Europese regels mbt vaccinaties, gezondheid en transport.

Bij serieuze interesse vragen wij u om het intake-formulier in te vullen en deze volledig ingevuld als Word of Pdf bestand naar ons terug te sturen aan dit e-mailadres: futuredogs-nl@outlook.com