HET VERHAAL VAN URSU

Ursu is 8 maart 2020 aangekomen in Nederland

Waarom Ursu...

Na het overlijden van onze Chow Chow, Chum, waren we op zoek naar een maatje voor Chila. (ook een Roemeense “vluchteling”).
Op de site van Stichting Friends 4 Straydogs zagen we Ursu ter adoptie staan. De filmpjes over hem, waarbij een hond aan een ketting zo vriendelijk naar de andere honden is en het feit dat grote honden moeilijk geadopteerd worden, hebben ons overtuigd.

Net in Nederland...
Het duurde even voordat Ursu naar Nederland kwam. Uiteindelijk is hij zondagmorgen 8 maart 2020 aangekomen in de speciaal voor hem aangeschafte grote bench. Nu hadden we wel een idee hoe groot hij was, maar toen hij de gehele achterbak van de auto vulde met zijn woeste haardos, was het wel even slikken… De eerste dagen was natuurlijk even wennen, maar al snel trok hij op met Chila en kwam in ons ritme.

Ursu een jaar later...

Overdag loopt hij (en Chila) op het erf en bewaakt ons terrein. Nou ja, bewaken. Als iemand het terrein oploopt, met goede bedoelingen, wordt diegene heel hartelijk begroet door een zeer enthousiaste “Giant Puppy”. Kortom Ursu is een lieve, sociale en intelligente hond. Hij is ook zeer blij met zijn vakantieadres in Frankrijk.

Onze ervaring met de stichting...
De stichting doet er alles aan om teleurstellingen te voorkomen voor de honden en de adoptanten. De “keuring” is zeer uitgebreid en fijn dat er ook nazorg is mocht dit nodig zijn