STRESS & ANGST

Wij geven een aantal tips van producten waar wij, als langdurige hondeneigenaren,  goede ervaringen mee hebben. Deze producten hebben wij gebruikt voor onze eigen dieren in overleg met een dierenarts of voedingsdeskundige.

Dit kan wellicht helpen om een keuze te maken in het merk wat u aan uw dier geeft.

Wij worden niet gesponsord door deze merken!!

Let op!
Bij stress en angst is een voedingssupplement NOOIT een oplossing maar een ondersteuning van medische hulp of training!
Ga eerst langs een dierenarts om medische oorzaak uit te sluiten.

Symptomen van Stress en Angst:

• Verwijde, grote pupillen
  • Hijgen
  • Borstelen (het overeind gaan staan van rug- en nekharen)
  • Verlies van eet- en drinklust
  • Sterkere schrik- en angstreacties
  • Gapen
  • (overmatig) Snuffelen
  • Tongelen (kort een stukje van de tong laten zien)
  • (voor)Poot optillen/ opgetild houden
  • Kwijlen

Mogelijke oorzaken van stress en angst:

• PIJN!! Ga dan ook altijd eerst naar uw dierenarts bij bovenstaande symptomen!!
  • Baas heeft de trigger en signalen van stress en angst gemist.
  • Verlatingsangst
  • Onzekerheid
  • Angst voor andere dieren, k
  • Plotselinge veranderingen zoals verhuizen OF REIS ROEMENIE- NEDERLAND, overlijden baasje of hondenmaatje, komst kindje, nieuwe hond/ kat, nieuwe partner baasje, baasje is vaker van huis door bijv. werk.
  • Bezoek aan de dierenarts
  • Vuurwerk/ Onweer
  • Reizen in de auto
  • Lawaai/verkeer
  • Bezoek
  • (drukke) Kinderen

Wat ook belangrijk is:

- genoeg rust

- mogelijkheid om te kluiven

- klassieke muziek

- voldoende lichaamsbeweging

- voldoende uitdaging voor de hersenen

Klik op de button voor meer informatie over:

Wij staan zelf achter het gebruik van natuurlijke supplementen van goede kwaliteit. Een aantal merken waar wij achter staan zijn:

Puur, Phytonics, de Groene Os, Excellent, Bach bloesem

Belangrijk is om goed te observeren waar de stress van komt, is het langdurig of acuut (onweer/ vuurwerk, bekende of onbekende oorzaak. Kijk goed naar het gedrag van het dier en de werking van het product.
onderstaande producten zijn geschikt voor hond en kat.

De meeste supplementen voor stress en angst kunnen maar een bepaalde periode gegeven worden. U kunt dan afwisselen met een ander middel. Kijk welk middel uw hond het beste helpt en wissel dan tussen de twee beste.
Middelen die Tryptofaan bevatten mogen maar kort gegeven worden bijvoorbeeld.

Ondersteunende voedingssupplementen kunnen zijn:

Puur Tranquil:
Voor ontspanning en rust gedurende een langere periode. Bij verhuizing, preventief bij veranderde situaties, tijdens training. Bij vuurwerk.

Puur Nervo:
Bij onrust en nervositeit bij dieren, in het bijzonder voor harde geluiden, vuurwerk of onweer. Ter ondersteuning bij training. PUUR Nervo kan ook worden gegeven voor ontspanning voor en na operaties en tijdens een reis.

Puur Calm:
Bij nervositeit, onrust en prikkelbaarheid. Bij acute gebeurtenissen als vervoer, wedstrijd, behandeling dierenarts.Bij vuurwerk, harde knallen en onweer.

Phytonics Strezz:
Bij acute- en chronische stress zowel fysiek als emotioneel. Bij vuurwerk

Bach Bloesem Rescue Pet:
Bij (acute) stresssituaties.

CBD olie: CBD Spain mixta  op aanraden van Centrum Alternatieve Diergeneeskunde:

CBD geeft rust bij stress en angst in acute en langdurige situaties.

Voor de kleine portemonnee:

Beaphar No Stress tabletten

Flexrex Kalm en Relax

Puur Nervo

True Hemp kalmerende snoepjes of dental sticks