Home » Procedure en werkwijze voor adoptie

ONZE WERKWIJZE

De intake procedure

• u vult online het intake formulier in, of u heeft deze per e-mail gevraagd en ingevuld naar ons terug gestuurd
  • Ons team bespreekt uw intakeformulier. We kijken ten eerste altijd naar de match. Past de hond die u wilt adopteren bij u en vinden wij u of uw situatie geschikt voor de hond.
    Zodra wij hier uit zijn, krijgt u een reactie per e-mail van ons.
  • Wanneer uw intakeformulier positief bevonden is, volgt er een telefonisch gesprek.
  • Na een positief telefoongesprek, wordt er een huisbezoek ingepland met een van onze vrijwilligers.
  • Na een positief huisbezoek gaan we de hond voor u reserveren en volgt de adoptieprocedure.

De adoptieprocedure

Zodra de hond voor u gereserveerd is moeten er een aantal zaken geregeld worden om de hond naar Nederland te krijgen.

• U moet de onkostenbijdrage voor de betreffende hond uiterlijk 10 dagen voor de aankomstdatum in Nederland aan de stichting (per bank) betalen.
    De onkostenbijdrage bestaat uit:
    • Reserveringskosten/reiskosten (hond: € 125,-, Kat: € 95,-)
    • Medische kosten (vaccinatie's, controle's, Europees paspoort, chip honden, honden vanaf 1 jaar sterilisatie/castratie, katten vanaf 8 maanden sterilisatie/castratie)
    • Opvangkosten (bijv. opvangkosten, voer, onkosten gastouder/ verzorger, brandstof naar dierenarts etc.)
    • Ontworming, anti- parasiet behandelingen
    • Paspoort en aanbrengen chip
    • etc.
  • Wij streven ernaar dat de hond/kat binnen 21 dagen na het huisbezoek naar Nederland afreist.
  • U dient uw hond op de aankomst dag zelf op te halen op het meetingpoint (langs de A16 of A59/A58). Uiteraard informeren wij u ruim op tijd. Het meetingpoint is afhankelijk van de transporteur waar wij op dat moment, voor desbetreffende  transport mee samenwerken. Mede afhankelijk van verblijfplaats/gastouders en de route in Roemenië.
  • Wanneer de hond door bepaalde omstandigheden (bijv. vakantie, verhuizing, etc. ) op een later moment naar Nederland reist, dan is het in sommige gevallen in overleg toch mogelijk om de hond al te reserveren. U dient dan wel een reserveringbijdrage, (dit zijn de reiskosten van de hond/kat)  aan de stichting te voldoen.
    Deze bijdrage wordt in mindering gebracht op de onkostenbijdrage.
    Tevens vragen wij u dan een kleine bijdrage van € 1,50 per dag, voor voer en verzorging van uw hond. Deze regeling is alleen van toepassing als de hond niet de eerst volgende geplande reisdatum mee kan reizen.
  • Wij verwachten van de nieuwe baasjes een goede voorbereiding. U bent immers verantwoordelijk voor de verzorging, maar ook de begeleiding van de hond. De hond dient te acclimatiseren binnen de nieuwe situatie. We gaan er van uit dat u goed op de hoogte bent van de Handleiding Rescue Hond voordat u uw hond ophaalt.

De aankomst van de hond

• Zodra de reisdatum officieel is bevestigd door onze transporteur, ontvangt u per e-mail de "Overeenkomst'  en het verzoek de onkostenbijdrage aan ons, per bank, te voldoen.
  • Zodra wij het chipnummer van de hond/kat is ontvangen, geven wij dit aan u door.
    U bent bij Nederlandse wet verplicht om uw hond te registreren bij de Nederlandse Databank voor Gezelschapsdieren.
    Wij verwachten daarom dat u de hond/kat voordat deze op transport gaat, geregistreerd heeft. We vragen u om het bewijs van registratie naar ons op te sturen.
  • Tijdens de overdracht van de hond ontvangt u het paspoort en ook het officiële trace-document. Dit is het bewijs dat uw hond/ kat volgens de Europese regelgeving naar Nederland is gereisd.
  • Bij annulering van betreffende hond of kat na de procedure (dus na het huisbezoek en na verzending van de reserverings e-mail), op het moment dat de reis naar Nederland door de stichting reeds is gereserveerd, zijn wij genoodzaakt de reserveringskosten aan u door te rekenen. Immers de hond of kat is op uw naam gereserveerd en reist in uw opdracht en met uw toestemming naar Nederland.

Belangrijke informatie

• Stichting Friends4Straydogs werkt alleen samen met gecertificeerde en ervaren dierentransporteurs
  • Alle bemiddelingshonden zijn klinisch onderzocht door goed bekendstaande gediplomeerde dierenartsen.
  • Alle bemiddelingshonden voldoen aan de Europese richtlijnen met betrekking tot gezondheid vaccinaties en vervoer naar Nederland
  • De 'onkostenbijdrage'  voor de hond/ kat is uw bijdrage voor de kosten die zijn gemaakt en is geen koopsom.
  • De 'onkostenbijdrage' is inclusief verplichte vaccinaties, medische checks, Europees paspoort, aanbrengen chip, ontwormen, anti-parasiet behandelingen, sterilisatie/ castratie honden ouder dan 1 jaar/katten ouder dan 8 maanden, opvang kosten tot 21 dagen na het huisbezoek en de reis naar Nederland.

Bij serieuze interesse vragen wij u om een berichtje te sturen naar dit e-mailadres: stichtingfriends4straydogs@yahoo.com

Of via Contact

wij sturen u dan ons intake formulier toe.

Onkostenbijdrage Hond
Pup/ jonge hond t/m 1 jaar € 345,-
Volwassen hond t/m 4 jaar € 345,-
Volwassen hond 5 t/m 6 jaar € 295,-