Home » WERKWIJZE en INTAKE-Formulier

WERKWIJZE en INTAKE-Formulier

Onze Werkwijze

• Heeft u interesse in 1 van onze bemiddelingshonden? Stuur ons een mail of ga naar de pagina;  Contact
  • Vraag ons naar onze intake-vragenformulier, vul deze volledig in en stuur deze retour per mail.
  • Uw intake wordt binnen ons team besproken, daarna ontvangt u van ons een reactie. Match is altijd prioriteit, wij staan in direct contact met de gastouder/opvang van de hond. Dmv de intake onderzoeken wij of u de juiste match kunt zijn voor de hond van uw keuze.
  • Is uw intake positief beoordeeld, dan volgt een gesprek (Hiervoor maken wij een telefonische afspraak).
  • Na een positief gesprek, volgt een huisbezoek door 1 van onze vrijwilligers in het land.
  • Na een positief beoordeeld huisbezoek, volgt de reservering van de hond
  • De onkostenbijdrage dient uiterlijk 10 dagen voor aankomst van de hond, aan de stichting, per bank, te zijn voldaan.
  • De onkostenbijdrage bestaat uit: 1) Reserveringskosten (Reiskosten voor de hond is 125 euro, voor een kat is dit 95 euro)
    Medische kosten en een gedeelte opvang-kosten (dit kan zijn bijdrage pension vergoeding, donatie voer & brandstof voor de gastouder die de hond verzorgd en opvangt) Maar ook ontworming, anti-parasiet behandelingen, paspoort, aanbrengen chip.
  • Wij streven ernaar dat de hond met 14 dagen, na het huisbezoek, naar NL reist.
  • U dient uw hond op de aankomstdag zelf op te halen op het meetingpoint (A16 of A59 ) Uiteraard informeren wij u op tijd.
  • Is het zo dat de hond op een later moment reist, bv door vakantie, verhuizing enz. Dan is het in sommige gevallen mogelijk de hond, in overleg met de opvang toch te reserveren. U dient dan wel een reserverings-bijdrage aan de stichting te voldoen (deze wordt in mindering gebracht op de onkostenvergoeding) Tevens vragen wij u een kleine bijdrage voor voer en verzorging van uw hond a 1,50 per dag. Deze regeling is van toepassing als de hond niet het eerst volgende geplande reisdatum, mee kan reizen.
  • Wij verwachten van de nieuwe baasjes, een goede voorbereiding. U bent immers verantwoordelijk voor de verzorging maar ook de begeleiding van de hond die dient te acclimatiseren binnen de nieuwe situatie. Voor meer informatie lees de: HANDLEIDING Rescue-hond
  • Zodra de reisdatum officieel is bevestigd door onze transporteur, ontvangt u per mail de "Overeenkomst" en het verzoek de onkostenvergoeding aan ons, per bank te voldoen.
  • Bij annulering van betreffende hond/kat na de procedure (dus na het huisbezoek en na verzending van de reservering-mail), op het moment dat de reis naar NL reeds door stichting Friends4straydogs is gereserveerd, zijn wij genoodzaakt de reservering-kosten aan u door te berekenen. Immers de hond/kat is op uw naam, gereserveerd en reist in uw opdracht en met uw toestemming naar Nederland.
  • Tijdens de overdracht van de hond, ontvangt u het paspoort en ook het officiële trace-document, het bewijs dat uw hond volgens de  Europese regelgeving is gereisd naar NL.
  • Wij vragen u als nieuwe eigenaar van de hond, het chipnummer te registreren op uw naam, dit is verplicht in NL.
  • Stichting Friends4straydogs werkt alleen met gecertificeerde en ervaren transporteurs.
  • Alle bemiddelingshonden voldoen aan de Europese richtlijnen mbt gezondheid en vaccinaties.
  • Alle bemiddelingshonden zijn klinisch onderzocht door goede gediplomeerde dierenartsen.
  • De "Onkostenbijdrage" voor de hond is uw bijdrage voor de kosten die zijn gemaakt en is geen koopsom.
  • De Onkostenbijdrage is incl. verplichte vaccinaties, medische check, Europees paspoort, aanbrengen chip, ontwormen, anti-parasiet behandeling, sterilisatie/castratie honden ouder dan 1 jaar, opvang-kosten tot 21 dagen na het huisbezoek en de reis naar NL.

• Onkostenbijdrage rescue-hond:
    Pup/jonge hond t/m 1 jaar       345 euro
    Volwassen hond t/m 4 jaar      345 euro (gesteriliseerd)
    Volwassen hond vanaf 5 jaar  295 euro (gesteriliseerd)
    Oudere hond vanaf 7 jaar        225 euro (gesteriliseerd)

• Verplichte aanschaf Veiligheidstuigje via de stichting, speciaal gemaakt voor veiligheid en ontsnappingen te voorkomen.

Aanvraag Intake-formulier via mail

Of downloaden het Intake- formulier hier:

INTAKE FORMULIER Stichting F 4 S Aug 2019
Word – 167.6 KB 348 downloads