Home » NIEUWS 2020

Nieuws 2020

8 juli 2020

EEN HAPPY END VOOR VERLAMD MEISJE YENTLE

Misschien kunnen jullie je het trieste verhaal van Yentle nog herinneren?

Mooie lieve Yentl heeft heel veel pech gehad in haar leventje.

Haar vorige baas heeft haar zwaar verwaarloosd en mishandeld.

Yentl is aangetroffen, hangend aan haar halsband in de opening van een hondenhok. Helemaal alleen in een klein voortuintje.

Zij kon niet schuilen in de regen door de verlamming van haar achterpootjes.

Haar achterpootjes en kontje waren zwaar beschadigd, helemaal kaal en geïnfecteerd. Zo werd zij gered. Het is niet bekend hoe Yentl verlamd geraakt is.

Onze stichting heeft ons uiterste best gedaan en zoveel mogelijk mensen en stichtingen aangeschreven om dit meisje te helpen. En we hadden geluk, we kregen een berichtje terug van de lieve dames Diny & Sab van de Katten-brigade Blutsjeshuis in België.

Wat waren en zijn nog steeds zoooooo blij en dankbaar dat na zoveel ellende te hebben meegemaakt, Yentle nu aan een mooi liefdevol leven is begonnen. Yentle is het petekind van onze Stichting en wij zullen dan ook elke maand een donatie overmaken voor Yentle. Want de stichting waar ze nu verblijft helpen de ongewenste dieren die niemand anders wil.

Neem gerust een kijkje op de Website van deze stichting die zoveel goed liefdevol werk verricht

Bericht van: https://www.facebook.com/dekattenbrigade.opvang/

Bekijk ook de video van dit meisje in haar nieuwe huis, met allemaal hele lieve vriendjes en vriendinnetjes

Haar nieuwe lieve mama's vertellen over Yentle:

Ondanks dat haar komst een beetje overschaduwd is door een heel droevige gebeurtenis (waar ik nog eventjes tijd voor nodig heb vooraleer ik de juiste woorden hiervoor vind), zijn we heel blij dat Yentle bij ons is komen wonen.

Een geweldig lief verlamd katje die helaas een trieste achtergrond heeft. Ze werd met verlamde achterpootjes gevonden in een tuintje. Waar ze niet eens kon schuilen voor de regen en haar kapotte kontje en pootjes verraadden een heel verhaal. Gelukkig is dat allemaal geheeld en het blijft me verbazen hoeveel vertrouwen zulke wezentjes blijven houden in mensen.

Hoe zij telkens weer zo sterk zijn om dingen te overkomen en te vergeven. Yentle is anderhalf, heel speels en ontzettend knuffelig. De sproet op haar neus is als een kers op de taart, zo grappig! Elke keer wanneer ik haar blaasje wil legen, duwt ze haar neusje tegen mijn gezicht. Zoveel liefde dat er in haar schuilt, ongelofelijk. Welkom lieve meid, we zijn al helemaal verliefd op je!

Hulpactie voor het asiel van Crina Deva

22 januari 2020

Al vanaf het begin helpt en ondersteunt Stichting Friends4straydogs, deze fantastische lieve vrouw.

Naast haar baan in het onderwijs, haar gezin, redt zij talloze honden en katten van een afschuwelijke dood.....
Crina heeft een klein particulier asiel waar ongeveer 180 honden onderdak vinden, allen gered.

U begrijpt dit kost ontzettend veel geld!!
Niet alleen het voer, maar ook medische kosten die oplopen.
Niet op te brengen.
Vandaar dat onze stichting probeert maandelijks om Crina en andere rescue-ers te ondersteunen met voerdonaties.
Maar wij kunnen dit niet alleen....

Wij zagen dat de nood zeer hoog was en daarom startte wij in de 2de week januari een HULP-ACTIE om voer in te zamelen voor dit asieltje.

Deze actie was een groot succes, want in zeer korte tijd konden wij het bedrag van € 1839,00 overmaken naar Crina. Hierdoor heeft zij een aantal grote bestellingen kunnen plaatsen en heeft ze de eerste bestelling al ontvangen. Kijk maar naar onderstaand filmpje!

Tevens zijn er dankzij uw hulp twee waterzakken in Nederland besteld en een kruiwagen in Roemenië.
Crina vertelde ons dat zij iedere dag 80!!!! emmers met water sjouwt naar de kennels om de honden te voorzien van schoon drinkwater....
"Dit moet anders", vonden wij.  En dat is gelukt!

Binnenkort rijdt Crina met haar nieuwe kruiwagen voorzien van waterzakken door het asiel om zo de emmers te vullen.

Als klap op de vuurpijl konden wij 3 zakken met totaal 300 kauwstaafjes bestellen, voor de honden!!

Mede via onze stichting en ook organisaties in Duitsland worden deze honden herplaatst.
Op onze website kunt u honden zien die binnen het asiel van Crina verblijven en die op zoek zijn naar een "Forever Home"