Home » Honden vanaf 1 jaar » TEEFJES » LARA (Middelmaat)

LARA (Middelmaat)

WIE GEEFT KNUFFELKONT LARA EEN KANS OM HAAR EIGEN BAASJE, EIGEN MANDJE EEN EIGEN HUIS EN LIEFDE TE ERVAREN?

Lara is gevaccineerd en gezond verklaard door een goede dierenarts.

Bekijk hieronder leuke filmpjes van Lara! Klik op de onderstaande links.

Lara wandelt in het park

Lara geniet van een autoritje

Lara snuffelt op haar gemak rond in het park

Bij wie mag deze lieverd dit jaar komen wonen? Ze wacht al zolang. Ons hart breekt als zij de rest van haar leven in een kennel moet slijten.

Haar verzorgster verteld:

In februari 2015 zag ik Lara voor het eerst. Ze verscheen in mijn omgeving en ging op zoek naar voedsel. Het ging het goed met haar, maar na een week, toen ze terugkwam, hinkte ze. Ik bracht haar naar de dierenarts en ontdekte dat ze een fractuur had. Er volgde een operatie en Lara herstelde goed. Sindsdien is ze onder mijn hoede en verblijft in een privé asieltje.

Bij het beschrijven van Lara is het eerste wat ik kan zeggen en wat anderen over haar weten en zeggen, dat ze gek is op mensen en knuffels! Een hele sociale hond, zowel met volwassenen als met kinderen.

Ze is het soort hond dat graag in je bed kruipt en in slaap valt met haar koppie leunend tegen je op. Ten tweede houdt ze van lange wandelingen, hoe langer hoe beter. Lara is gek op autoritten en is de perfecte copiloot.

Ze is actief en echt een geweldige hond om te hebben!

Maar net als wij allemaal is ze niet perfect! Ze vind katten niet leuk, en met andere honden is ze selectief, sommige vind ze leuk en andere niet. Sinds ik haar heb, woont ze alleen in haar kennel, een kennel die vreselijk vind!

Omdat ze zoveel van haar verzorgster houdt en echt veel te weinig aandacht krijgt, is ze jaloers op andere honden, maar dat is logisch als je hele dagen opgesloten zit in een kennel. Het mooiste zou zijn als ze enigste hond zou zijn.

Ze heeft een ondernemend gezin nodig met wat grotere kinderen die van wandelen houden, want deze lieverd houd zoveel van heerlijk wandelen, een fijne tuin waar ze samen met haar familie kan genieten zou fantastisch zijn.

HOOFDKENMERKEN

Energie level: Gemiddeld, ze heeft een sterke hand nodig

SOCIAAL

Mensen: Zeer liefdevol, ze is een 100% mensgerichte hond, houdt van iedereen

Kinderen: Houdt van kinderen en wil met ze spelen, maar de aanbeveling is 14+ omdat ze tijdens het spelen per ongeluk in haar enthousiasme kleine kinderen omverlopen kan lopen.

Katten: Nee Ze moet uit de buurt worden gehouden van katten

Andere honden: ideaal zou ze alleen of door iemand met veel ervaring geadopteerd moeten worden. Ze is al jaren alleen in een kennel. Als andere honden haar plagen en/of blaffen, reageert ze meestal, maar verder houdt ze zich met haar eigen zaken bezig.

BINNEN LEVEN

Voordat ze naar haar nieuwe baasje afreist zal ze worden opgevangen in het huis van de dame die haar gered heeft.

BUITEN LEVEN

Aan de lijn loopt ze perfect

Mee in de auto: daar is ze gek op

SPELEN: Ze houdt meer van wandelen dan van spelen.

MEDISCH DOSSIER

Huidige status

Bij de laatste medische controle waren er geen gezondheidsproblemen

Getest

Hartworm, Lyme, Ehrlichiose en Anaplasmose: negatief

Lara loopt aan de lijn, in haar enthousiasme kan Lara aan de lijn trekken ( maar nu zit Lara 24/7 in haar kennel dus als ze er een keer uit mag dan is ze erg blij.

Lara heeft nog niet de luxe gehad om in een huis te hebben mogen wonen dus dat is een aandachtspuntje, maar met tijd en geduld zal Lara hier heel erg van genieten omdat ze erg op mensen gericht is.

Naam: Lara
Geslacht: Vrouwtje
Formaat: Middelmaat ongeveer 30 kilo
Leeftijd: ongeveer 9-10 jaar In haar paspoort staat 2008 vermeld maar dit gebeurt vaker in Roemenië
dat honden ouder geschat worden zodra ze binnen gebracht worden bij het asiel
Kan met kinderen: Ja ons beleid >14 jaar obv ouders
Kan met andere honden: ja ( stabiele met stabiele hond ) Maar voorkeur alleen waar ze alle aandacht krijgt.
Kan met katten: nee
Europees Paspoortje: Ja
Gesteriliseerd: Ja

Wij plaatsen honden die wij bemiddelen niet zomaar en vragen u onze INTAKE-VRAGENFORMULIER
volledig ingevuld naar ons retour te  mailen. WERKWIJZE en INTAKE-Formulier

Daarom werken wij met een procedure, om te onderzoeken of u de juiste kandidaat bent voor de hond
Match is essentieel voor bemiddeling,

immers  een hond binnen een nieuwe situatie vraagt tijd en begeleiding.

De onkosten-bijdrage voor Lara is: 225,00 euro.

De onkosten-bijdrage is een bijdrage voor de gemaakte kosten, dit is incl. de verplichte entingen, paspoort, chip, medische checks, ontwormen, anti-parasiet behandeling, opvang/pension/voer & transport naar NL.

Wij werken alleen samen met Europees gecertificeerde Trace dierenvervoer firma's

Bij serieuze interesse vragen wij u om onze intake-vragenformulier in te vullen en deze volledig ingevuld als Word of Pdf bestand naar ons terug te sturen aan dit e-mailadres: futuredogs-nl@outlook.com