Home » Honden vanaf 1 jaar » ALFIE ( GERESERVEERD)

ALFIE

HET VERHAAL VAN LIEVE ALFIE <3

Zijn verzorgsters Sinziana uit Roemenie verteld Alfie zijn verhaal:

Alfie is een hele lieve jongen, het liefste zou hij mij de hele dag willen kussen. hij is nog wel steeds voorzichtig met mannen, maar hij herwon zijn vertrouwen bij al onze mannelijke vrienden) bij vreemde mannen heeft hij even de tijd nodig.
Alfie is stapel gek op katten, en trekt alles uit de kast om aandacht te krijgen van de katten en wil graag laten zien hoeveel hij van ze houd .

Hij blijft dan in de buurt en hangt de clown uit om hun aandacht te trekken. Het is een hele lieve jongen, hij luistert erg goed naar alles wat ik zeg. Hij loopt goed aan de riem en is zindelijk, hij geeft het aan als hij op straat moet.

Ik denk dat Alfie het heel goed zou doen bij een rustig stel van middelbare leeftijd, mensen die de tijd hebben voor Alfie, die het leuk ook vinden om heerlijk wandelingen met Alfie te maken, die misschien ook nog een of meerdere vriendelijke katten hebben die honden gewend zijn en die een grappig ventje als Alfie op prijs stellen. Alfie zijn nieuwe familie moet consequent zijn met een liefdevolle begeleiding, dat heeft Alfie nodig.

Wat is er gebeurt met Alfie?

Alfie had een slechte zomer. Het begon toen hij werd achtergelaten in de buurt van een drukke weg, aangereden door een auto, zonder eten, in de regen gedurende minstens 2 weken. Hij had het niet veel langer meer volgehouden.

Op 19 juli toen ik hem vond, was alleen nog maar huid en botten,en woog slechts 5 kilo.
Aangezien ik honden en katten in nood altijd help, stopte ik de auto om te zien wat het probleem met hem was,

en daar was Alfie.

Dit was het moment waarop ik zijn beste vriend werd, vanaf toen was het gemakkelijk hem in de auto te mee te nemen en meteen naar de dierenarts te rijden. Daar kreeg hij een ontwormings-behandeling en ontdekten wij dat hij een gebroken pootje had.

Na 4 dagen goed eten en veel liefde was hij meer dan 1 kilo aangekomen, en zijn staart hield niet meer op met kwispelen.
Hij was dankbaar dat er veel geknuffeld en gekust moest worden.
Maar we moesten opschieten, zijn rechtervoorpoot was gebroken, er moesten stukjes bot verwijderd worden.
ALFI had  pijn een operatie moest nu snel gebeuren

Op 24 juli 2018 verwijderden de artsen al het losse bot en installeerden 2 plaatjes die later weer verwijderd moesten worden zodra het bot genezen zou zijn.
Na de operatie herstelde hij snel, hij begon te spelen, te springen en vrienden te maken met onze honden en katten.

Alfie is helemaal hersteld, maar zijn pootje zal altijd een klein beetje scheef staan, maar dat weerhoud deze lieverd nergens van. Hij loopt, hij rent, hij springt nu zonder pijn, Alfie is heel gelukkig nog dat ene fantastisch baasje.

Naam Alfie
Geslacht: Reutje
Type: Onbekende kruising mooie kruising
Formaat: Klein 35 cm
Leeftijd: Geboren 2017
Energyniveau: Gemiddeld

Kan met kinderen: Ja ons beleid >12 jaar obv ouders/verzorgers
Kan met katten: Ja ( in een nieuwe situatie altijd in het begin begeleiden)
Chipregistratie: Ja
Europees paspoortje: Ja

Gecastreerd: Ja

Wij plaatsen honden die wij bemiddelen niet zomaar en vragen u onze INTAKE-VRAGENFORMULIER
volledig ingevuld naar ons retour te  mailen. WERKWIJZE en INTAKE-Formulier

Daarom werken wij met een procedure, om te onderzoeken of u de juiste kandidaat bent voor de hond
Match is essentieel voor bemiddeling,

immers  een hond binnen een nieuwe situatie vraagt tijd en begeleiding.

De onkosten-bijdrage voor ALFIE is: 345,00 euro.

De onkosten-bijdrage is een bijdrage voor de gemaakte kosten, dit is incl. de verplichte entingen, paspoort, chip, medische checks, ontwormen, anti-parasiet behandeling, opvang/pension/voer & transport naar NL.

Wij werken alleen samen met Europees gecertificeerde Trace dierenvervoer firma's

Bij serieuze interesse vragen wij u om onze intake-vragenformulier in te vullen en deze volledig ingevuld als Word of Pdf bestand naar ons terug te sturen aan dit e-mailadres: futuredogs-nl@outlook.com