Home » Honden ter ADOPTIE » ALFIE ( GERESERVEERD )

ALFIE

HET VERHAAL VAN LIEVE ALFIE <3

Zijn verzorgsters Sinziana uit Roemenie verteld Alfie zijn verhaal:

Alfie is een hele lieve jongen, het liefste zou hij mij de hele dag willen kussen. hij is nog wel steeds voorzichtig met mannen, maar hij herwon zijn vertrouwen bij al onze mannelijke vrienden) bij vreemde mannen heeft hij even de tijd nodig.

Waarschijnlijk speelde Alfie niet veel toen hij nog een puppy was, Maar hij begon te spelen, maar blaft nog steeds in het begin en verdedigt zichzelf een beetje voordat hij begint te spelen, Alfie is stapel gek op katten, en trekt alles uit de kast om aandacht te krijgen van de katten en wil graag laten zien hoeveel hij van ze houd .

hij blijft dan in de buurt en hangt de clown uit om hun aandacht te trekken. Het is een hele lieve jongen, hij luistert erg goed naar alles wat ik zeg. Hij loopt goed aan de riem en is zindelijk, hij geeft het aan als hij op straat moet. hij is heel zachtaardig maar als hij de kans krijgt kauwt hij op je schoen.

Ik denk dat Alfie het heel goed zou doen bij een rustig stel van middelbare leeftijd, mensen die de tijd hebben voor Alfie, die het leuk ook vinden om heerlijk wandelingen met Alfie te maken, die misschien ook nog een of meerdere vriendelijke katten hebben die honden gewend zijn en die een grappig ventje als Alfie op prijs stellen. Alfie zijn nieuwe familie moet consequent zijn met een liefdevolle begeleiding, dat heeft Alfie nodig.

Wat is er gebeurt met Alfie?

Alfie had een slechte zomer. Het begon toen hij werd achtergelaten in de buurt van een drukke weg, aangereden door een auto, zonder eten, in de regen gedurende minstens 2 weken. Hij had het niet veel langer meer volgehouden.

Op 19 juli toen ik hem vond, was alleen nog maar huid en botten,en woog slechts 5 kilo. Aangezien ik honden en katten in nood altijd help, stopte ik de auto om te zien wat het probleem met hem was,
en daar was Alfie.

Hij was angstig en bang, wist niet meer hoe hij moest eten of drinken. Tientallen auto's reden voorbij, maar geen van hen stopte om Alfie te helpen. Ik probeerde hem te pakken maar hij was erg bang, maar hij was te moe en al snel ging hij gewoon liggen en plotseling rook hij het kattenvoer dat ik hem gaf en begon dit langzaam op te eten.

dit was het moment waarop ik zijn beste vriend werd, vanaf toen was het gemakkelijk hem in de auto te mee te nemen en meteen naar de dierenarts te rijden. Daar kreeg hij een ontwormingsbehandeling en ontdekten wij dat hij een gebroken poot had, maar hij was te zwak om de operatie te doorstaan. Hij moest eerst mee naar huis om aan te sterken.

We kwamen thuis en hij huilde elke nacht, van pijn, angsten, het was nog steeds moeilijk voor Alfie om te geloven dat hij veilig en geliefd was.

Na 4 dagen goed eten en veel liefde was hij meer dan 1 kilo aangekomen, en zijn staart hield niet meer op met kwispelen. Hij was dankbaar dat er veel geknuffeld en gekust moest worden. Maar we moesten opschieten, zijn rechtervoorpoot was gebroken, er moesten stukjes bot verwijderd worden hij had zo een pijn een operatie moest nu snel gebeuren anders zou hij niet meer in staat zijn om met zijn rechter voorpoot te lopen. De enige manier om hem weer op de been te helpen was deze operatie om zijn poot te opereren.

Op 24 juli verwijderden de artsen al het losse bot en installeerden 2 plaatjes die later weer verwijderd moesten worden zodra het bot genezen was

Na de operatie herstelde hij snel, hij begon te spelen, te springen en vrienden te maken met onze honden en katten. De tijd was gekomen om de plaatjes in zijn poot te verwijderen en op 7 september gingen we opnieuw naar de dierenarts voor een operatie.

waar de dierenarts 1 plaatje kon verwijderen en concludeerde dat het andere plaatje nog moest blijven zitten en omdat het een titanium plaatje was dit geen probleem, maar na de operatie werd het erger en Alfie kon niet op zijn pootje staan en lopen, hij had pijn dus na 2 weken, op 21 september, gingen we weer naar de dierenarts voor röntgenfoto en kwamen we erachter dat Alfie in gevaar was, omdat het plaatje in zijn poot verplaatst was naar de borst en kon perforeren dus totale rust voor Alfie!

Op 24 september kwamen we bij de dierenarts voor de 3e operatie arme Alfie, we wisten al dat er iets mis is. Vóór de operatie probeerde de dierenarts me te laten begrijpen dat het een zeer gecompliceerde en gewaagde operatie zou worden, en dat Alfie waarschijnlijk zijn poot niet meer zou kunnen gebruiken, we hebben lang gewacht voordat hij wakker werd ,en toen hij eindelijk wakker werd, stapte hij op zijn pootje, ik kan niet beschrijven hoe dankbaar ik ben, hoe gelukkig, ik huilde en kon niet meer niet stoppen.

Hij is zo goed aan het herstellen, hij heeft nog steeds tijd nodig om zijn pootje goed te krijgen, en het zal altijd een beetje vervormd staan, maar hij loopt, hij rent, hij springt nu zonder pijn, Alfie is heel gelukkig nog dat ene fantastisch baasje.

Zodra de juiste match is gevonden mag ALFIE op reis naar Nederland.
Naam Alfie
Geslacht: mannetje
Type: onbekende kruising mooie kruising
Formaat: Klein 35 cm (kan enkele cm afwijken) 8 kilo
Leeftijd: Geschat door de dierenarts tussen de 1 & 1.5 jaar
Energyniveau:
GemiddeldSociaal: Ja
Kan met kinderen: Ja ons beleid >12 jaar obv ouders
Kan met katten: Ja ( in een nieuwe situatie altijd in het begin begeleiden)
Chipregistratie en Europees paspoortje: ja
Gesteriliseerd/gecastreerd: Ja

Wij plaatsen honden die wij bemiddelen niet zomaar en vragen u onze INTAKE-VRAGENFORMULIER volledig ingevuld naar ons te mailen.

Een hond wordt te vaak onderschat en te impulsief aangeschaft, dat willen wij voorkomen.
Honden vragen veel tijd en aandacht.

Wij gaan er van uit dat geïnteresseerden begrijpen en zich hebben verdiept in wat een hond daadwerkelijk nodig heeft. Match tussen hond en adoptant is altijd prioriteit!

Na een positief beoordeelde intake reist ALFIE naar Nederland.

Daarom vragen wij u een intake-vragenlijst in te vullen. Een hond vraagt immers tijd en begeleiding.

De onkosten-bijdrage is een bijdrage voor de gemaakte kosten, dit is incl. de verplichte entingen, paspoort, chip, medische checks, ontwormen, anti-parasiet behandeling, opvang/pension/voer & transport naar NL.

De onkosten-bijdrage voor ALFIE is: 340,00 euro.

Wij werken met een officieel transport die voldoet aan de  Europese regels voor vervoer van honden.

Bij serieuze interesse vragen wij u om het intake-formulier in te vullen en deze volledig ingevuld als Word of Pdf bestand naar ons terug te sturen aan dit e-mailadres: futuredogs-nl@outlook.com.